FAQ

FAQ

1 Vragen over het bestellen

Let op: De GortShop bezorgt alleen in Nederland. Tevens in een aantal buitenlanden, alleen op aanvraag. Stuur daarvoor een mail naar [email protected]

Stap 1. Winkelwagentje

  • Ga naar het artikel van je keuze en klik op de knop ‘Bestel’.
  • Je bent nu in het ‘winkelwagentje’. In het winkelwagentje kun je nog het aantal artikelen wijzigen. Ook kun je verder gaan met winkelen en artikelen toevoegen en verwijderen.
  • Ben je klaar met winkelen? Klik dan op de knop “Volgende Stap”.


Stap 2. Je gegevens

Om je bestelling te kunnen verwerken, vragen wij je enkele persoonlijke gegevens in te vullen. We vragen je ook je e-mailadres in te vullen, zodat je een orderbevestiging per e-mail ontvangt.

Voordat je doorgaat naar stap 3 moet je akkoord gaan met de algemene voorwaarden.


Stap 3. Betaalwijze

Vervolgens kies je op welke manier je wilt betalen: met iDEAL of Paypal.

Nadat je de betaling hebt voldaan, ga je naar de volgende stap.


Stap 4. Besteloverzicht

Hierin kan je nogmaals nakijken of je bestelling en je gegevens kloppen.

Ga verder om de bestelling te plaatsen.


Stap 5. Bestelling plaatsen

Let op! Als je dit hebt gedaan, klik je op de knop ‘Bestelling plaatsen’, waarna je een bevestiging van je bestelling ziet. Je ontvang direct een orderbevestiging via e-mail. Hierin staat je bestelnummer en een overzicht van je bestelling.


Wat is de status van mijn bestelling?

Binnen 3 werkdagen worden de bestellingen verstuurd. Op de dag dat je bestelling wordt verzonden ontvang je van ons een verzendbevestiging. 

De wijnen worden verstuurd vanuit PackNed in Nuenen. De overige bestellingen versturen wij zelf, vanuit Amersfoort.


De boeken van Ilja Gort

Alle boeken die je bestelt zijn gesigneerd door de wijnboerzelf. Mocht je er een specifieke boodschap in willen, dan kan je dat aangeven door dat tijdens de bestelprocedure in het vak Opmerkingen te melden. Of vooraf een mail te sturen aan [email protected]


Wijn bestellen – leeftijdscontrole ivm Alcoholwet

De Alcoholwet verbiedt de verkoop en levering van alcohol aan minderjarigen. Daarom controleren wij van iedereen die bij ons wijn bestelt de leeftijd: bij het bestellen wordt je gevraagd of je 18 jaar of ouder bent. Er is een verplichte leeftijdscontrole bij bezorging. En PostNL mag de wijn niet bezorgen bij de buren, dus hou daar rekening mee.

____________________________________________________

2 Vragen over betalen

Je kunt op 2 manieren betalen: met iDEAL of via PayPal.

De betalingen aan de GortShop lopen via Mollie.

Hoe werkt betalen via iDEAL?

Met iDEAL kun je betalen via je eigen bank. Je rekent dan af binnen je vertrouwde internetbankieromgeving. Dit is vertrouwd, veilig en gemakkelijk.

Je kunt betalen via iDEAL wanneer je gebruik maakt van internetbankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, Fortis, Friesland Bank, ING, Rabobank, SNS Bank, SNS Regio Bank en Triodos Bank.

Je kiest als betaalwijze bij je bestelling voor “Betalen met iDEAL”. Je wordt doorgeleid naar je eigen internetbankieromgeving, waar je betaling klaarstaat. Vul de ontbrekende gegevens in en doe de betaling. Het bedrag wordt direct van je rekening afgeschreven. De GortShop krijgt bericht dat je bestelling is betaald.

Hoe werkt betalen via PayPal?

Als je kiest als betaalwijze bij je bestelling voor “Betalen met Paypal”, dan wordt je naar de beveiligde PayPal site geleid. Je geeft daar je e-mail adres en je wachtwoord in. Dan autoriseer je de betaling en jij en de GortShop krijgen een bevestiging van je betaling via e-mail.

LET OP! Vergeet niet na het betalen terug te gaan naar onze site om je bestelling af te ronden anders komt je bestelling niet goed door en ontstaat er vertraging in de bezorging.

______________________________________________________

3 Vragen over verzenden

Let op: De GortShop bezorgt alleen in Nederland. Tevens bij uitzondering naar een aantal buitenlanden, alleen op aanvraag. Stuur daarvoor een mail naar [email protected]


Hoe wordt m’n bestelling verzonden?

De verzending van de GortShop-wijnbestellingen gaat per PostNL en Flespakket. Alle overige artikelen worden verstuurd via PostNL.


Kan ik iets op een ander adres bezorgen?

Bij het plaatsen van je bestelling is het mogelijk een ander afleveradres op te geven.

Let op: Voor wijnbestellingen geldt dit niet: wijn mag alleen in ontvangst genomen worden door degene die het bestelt heeft. 


Hoeveel verzendkosten worden er in rekening gebracht?

De verzend- en handlingskosten voor een bestelling die door de brievenbus kan, zijn €4,50 per bestelling. Als je twee boeken bestelt die naast elkaar in een envelop passen, blijft dat ook €4,50. Als je een of meerdere artikelen bestelt die niet meer door de brievenbus passen, worden ze in een doos verstuurd en zijn de verzendkosten € 8,50.

Wijnen gaan via PostNL voor het tarief van €10,-. Daarin zit de toeslag verwerkt ivm de wettelijke verplichting van de Alcoholwet tot leeftijdscontrole bij bezorging verwerkt.

Op grote bestellingen boven 10 kilo komen €16,- verzendkosten. 

Op aanvraag versturen we ook naar het buitenland (België, Frankrijk, Duitsland,Verenigd Koninkrijk en meer landen, afhankelijk van de bestelling) en hanteren daarvoor de tarieven van PostNL. 

Soms is het mogelijk boeken of wijn vanuit Frankrijk binnen Frankrijk te verzenden; informeer bij ons naar de kosten.


Wijn bezorgen – wat is de leeftijdscontrole?

De Alcoholwet bepaalt dat bij het afleveren de leeftijd van de ontvanger gecontroleerd moet worden. De bezorger vraagt om een geldig legitimatiebewijs te tonen. Bovendien mag de bestelde wijn alleen afgeleverd worden op het doorgegeven adres (en dus bij afwezigheid niet bij de buren), of op een postpakketpunt.

Niet opgehaald en dus retour Gortshop; wat nu?

Als er niemand thuis was om de bestelling in ontvangst te nemen, wordt deze bij een PostNL afhaalpunt afgeleverd – je krijgt hierover een mail. Je hebt dan 7 dagen de tijd de bestelling daar af te halen. Doe dit vooral, want daarna wordt het pakket terug gestuurd naar de Gortshop. Wij storten dan het aankoopbedrag minus de verzendkosten terug. Bestel het artikel opnieuw, als je het alsnog wilt hebben.

________________________________________________________________

3 Vragen over levertijd

Wat is de gemiddelde levertijd van een product?

De bestellingen worden zo snel mogelijk geleverd na betaling, tenzij het artikel net uit voorraad is geraakt. In de praktijk betekent dat wij de bestelling binnen 3 dagen op de post doen.

Indien de levering veel vertraging ondervindt, of niet of slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, krijg je daarvan uiterlijk binnen een week na bestellen bericht. In dat geval heb je het recht om van de koop af te zien; het overgemaakte bedrag wordt dan binnen 30 dagen terugbetaald.

____________________________________________________________________

4 Niet goed?


Mag ik een artikel terugsturen en zo ja, hoe werkt dat?

Je hebt bedenktijd en je mag binnen 30 dagen na levering de geleverde producten retour sturen. De aankoopprijs wordt dan binnen een termijn van 30 dagen vergoed, mits aan de volgende voorwaarden is voldaan:

  • Het product dient ongebruikt, onbeschadigd, compleet en in de originele verpakking retour gestuurd te worden, indien redelijkerwijs mogelijk. Indien de zaken zijn gebruikt, op enige wijze na levering beschadigd zijn geraakt, vervalt het recht van retourzending of kunnen kosten in rekening worden gebracht.
  • Indien bij levering van het product blijkt dat het is beschadigd, is het recht op retourzending van toepassing.

Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust tot het moment van levering op het bezorgadres bij de GortShop, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen (zie ook: Algemene Voorwaarden).

Voor de duidelijkheid: als je een product retourneert omdat het je niet bevalt, zijn de verzendkosten voor jou.

Neem in ieder geval contact met ons op: mail naar [email protected]

 ____________________________________________________

5 Hoe leg ik contact?

Wat moet ik doen als ik een vraag, klacht of compliment heb?

Je kunt een e-mail sturen naar [email protected]

Na binnenkomst van je bericht ontvang je zo snel mogelijk een reactie.

____________________________________________________  

6 Privacy?

Met ingang van 25 mei 2018 zijn er strengere Privacyregels in het kader van de AVP. Daarom hier een korte uitleg van hoe de SlurpShop met persoonsgegevens omgaat.

De persoonsgegevens die nodig zijn voor het afhandelen van de bestelling worden alleen gebruikt voor dit doel, en worden niet verkocht, niet verhuurd of anderzins gedeeld met derden, anders dan beschreven in de Algemene Voorwaarden/ Privacyvoorwaarden van Mollie (betalingssysteem), PackNed (verzendingsbedrijf) en WooCommerce (webshopapplicatie).

Het verwerkingregister van de GortShop, met daarin de verwerkingsovereenkomsten  met onze partners, is bij de GortShop op te vragen. [email protected]

Het is ten alle tijden mogelijk meer informatie over je persoonsgegevens in het kader van je bestellingen in deze webshop op te vragen bij de GortShop.