Veelgestelde vragen

Bestellen

1) Heb je iets leuks gevonden in de shop, selecteer dan het aantal dat je wilt bestellen en voeg dit alles toe aan je winkelwagentje door op ‘In winkelwagen’ te drukken.

2) Wil je nog wat wijzigen aan je bestelling? Ga naar je winkelwagentje (ga rechtsbovenin naar het winkelwagentje, of druk op de knop ‘Bekijk winkelwagentje’).

3) Klopt alles, ga dan door naar Afrekenen’. Heb je een kortingscode, vul die dan hier in.

4) Log in met je account of ga door als gast. Vul je gegevens in (en maak hierna eventueel je account aan).

5) Controleer je bestelling

6) Kies je betaalmethode (iDeal of Bankoverschrijving)

7) Lees de Algemene voorwaarden door en klik het bijbehorende vakje aan.

6)  Druk op Bestelling plaatsen en betalen. Je ontvangt dan direct een bevestiging per mail.

Als de bestelling is gelukt, krijg je per ommegaande een email met de bestelbevestiging.

We hanteren 3 verzendcategorieën: een wijnpakket, een ‘gewoon’ postpakket, en een brievenbuspakje.

Voor een wijnbestelling tot 10 kilo (max 12 flessen) zijn de verzendkosten € 8,75.
Vanaf 10 kilo (3 dozen of meer) zijn de kosten € 13,75. Daar zit ook de verplichte leeftijdscheck bij in.
Voor boeken en overige producten die door de brievenbus passen, zijn de verzendkosten
€ 4,50. Is het pakje toch groter, dan wordt het een postpakket en zijn de kosten € 7,50.

 

Je kan zeker ook als gast (blijven) bestellen, pas de problème.
Een account aanmaken heeft wel zo z’n voordelen: je hebt een overzicht van je bestellinggeschiedenis bij de hand; je kan makkelijker je favoriete wijnen opnieuw bestellen en ook het betalen gaat sneller.

Tijdens het afrekenen van je bestelling wordt gevraagd je adresgegevens door te geven. Je hebt dan de optie om deze te bewaren, en zo maak je een account aan.

De Alcoholwet van 1 juli 2021 verbiedt de verkoop en levering van alcohol aan minderjarigen. Daarom controleren wij van iedereen die bij ons wijn bestelt de leeftijd: bij het bestellen word je gevraagd of je 18 jaar of ouder bent. Daarnaast is de bezorger van je bestelling verplicht om je naar een geldig legitimatiebewijs te vragen.

Let op: PostNL mag de wijn niet bezorgen bij de buren, dus hou daar rekening mee.

Alle boeken die je bestelt zijn gesigneerd door Ilja Gort. 

De kortingscode geldt alleen voor wijnbestellingen en wordt op Château Gort & Gort uitgereikt bij de rondleidingen en wijnproeverijen.

Betalen

Met iDEAL kun je betalen via je eigen bank (ABN AMRO, ASN Bank, Fortis, Friesland Bank, ING, Rabobank, SNS Bank, SNS Regio Bank en Triodos Bank). Je rekent dan af binnen je vertrouwde internetbankieromgeving, veilig en gemakkelijk.

Wil je toch liever niet via internetbankieren betalen, kies dan voor Bankoverschrijving.

Na je bestelling krijg je dan onze bankgegevens doorgestuurd, zodat je het bedrag zelf kan overmaken.

De factuur wordt meegestuurd met je bestelbevestiging, dus die zit in je mail. Als je een account hebt aangemaakt, kan je je facturen ook altijd daar terugvinden.

 

Bezorgen

Nee, we bezorgen niet in het buitenland. Wil je een bestelling binnen Frankrijk laten bezorgen, stuur dan een mail naar [email protected]. Misschien is het mogelijk om de bestelling vanaf Château Gort & Gort op te laten sturen.

Binnen 3 werkdagen wordt je bestelling verstuurd. Vanaf dat moment is het bezorgmoment in handen van PostNL. Via de track and trace kun je het zelf in de gaten houden.

Alle bestellingen worden bezorgd met PostNL.
Wijnbestellingen die op werkdagen voor 17.00 binnenkomen, gaan vaak dezelfde dag nog op de post.
Let op: als je wijn hebt besteld, moet je je legitimeren bij de bezorger.

Helaas, dat gaat niet, we versturen alleen per post. Als je niet thuis bent, probeert PostNL het nog een paar keer, daarna wordt de bestelling bij een afhaalpunt gedropt. Let op, neem een geldige legitimatie mee als je de wijn daar gaat ophalen.

Ja, dat is verplicht. De Alcoholwet schrijft voor dat je je moet legitimeren als je wijn koopt, zowel bij bestellen als bij afleveren. Dus de bezorger van je bestelling zal vragen om een geldige legitimatie.

Ja, dat kan: tijdens de bestelling kan je ‘Verzend naar een ander adres’ aanklikken, daar geef je het gewenste adres op.
In geval van wijn, moet de persoon die het in ontvangst neemt, zich legitimeren.

Ojee, stuur zo snel mogelijk een mail naar [email protected]. Misschien kunnen we de wijziging nog doorvoeren.

Levering bij de buren is niet mogelijk i.v.m. de huidige alcoholwetgeving.

Helaas, dat kan nog niet. Maar ga ervanuit dat wijnbestellingen op doordeweekse dagen voor 17.00 meestal dezelfde dag al verstuurd worden en dus de volgende dag (uitgezonderd zondag en maandag) al bezorgd kunnen worden.

Als er niemand thuis was om de bestelling in ontvangst te nemen, wordt het nog een paar keer geprobeerd. Ben je dan nog steeds niet thuis, dan wordt de bestelling bij een afhaalpunt afgeleverd – je krijgt hierover een mail. Je hebt dan 7 dagen de tijd de bestelling daar af te halen. Doe dit vooral, want daarna wordt het pakket terug gestuurd naar de GortShop. Wij storten dan het aankoopbedrag minus de verzendkosten terug.
Als je de wijn dan toch nog wilt ontvangen, bestel dit dan opnieuw.

Retourneren en ruilen

Jazeker; je mag binnen 30 dagen na levering je bestelling retour sturen. Stuur hiervoor eerst een mail naar [email protected].
De retourverzendkosten hiervan zijn voor je eigen rekening. Zorg er wel voor dat je het product ongebruikt, onbeschadigd, compleet en in de originele verpakking retour stuurt, want anders kunnen we het niet vergoeden.
Ruilen kan in een aantal gevallen ook, het hangt ervan af wat het is, dus neem daarvoor contact op.

Wijn is een kwetsbaar product om te versturen. We doen ons uiterste best alles zo goed mogelijk te verpakken. Maar mocht er onderweg toch een fles gebroken zijn of je bestelling anderzins beschadigd zijn bezorgd,  mail dan direct naar [email protected].
We nemen snel contact met je op om het probleem op te lossen.

Contact

Je kunt een e-mail sturen naar [email protected]
Na binnenkomst van je bericht ontvang je zo snel mogelijk een reactie.