Veelgestelde vragen

Bestellen

  1. Heb je iets leuks gevonden in de shop, selecteer dan het aantal dat je wilt bestellen en voeg dit alles toe aan je winkelwagentje door op ‘In winkelwagen’ te drukken.
  2. Wil je nog wat wijzigen aan je bestelling? Ga naar je winkelwagentje (ga rechtsbovenin naar het winkelwagentje, of druk op de knop ‘Bekijk winkelwagentje’).
  3. Klopt alles, ga dan door naar ‘Afrekenen’. Heb je een kortingscode, vul die dan hier in.
  4. Log in met je account of ga door als gast. Vul je gegevens in (en maak hierna eventueel je account aan).
  5. Controleer je bestelling
  6. Kies je betaalmethode (iDeal of Bankoverschrijving)
  7. Lees de Algemene voorwaarden door en klik het bijbehorende vakje aan.
  8. Druk op Bestelling plaatsen en betalen. Je ontvangt dan direct een bevestiging per mail.

Als de bestelling is gelukt, krijg je per ommegaande een email met de bestelbevestiging.

We hanteren 3 verzendcategorieën: een wijnpakket, een ‘gewoon’ postpakket, en een brievenbuspakje.

  • Voor een wijnbestelling tot 10 kilo (max 12 flessen) zijn de verzendkosten € 8,75
  • Voor boeken en overige producten die door de brievenbus passen, zijn de verzendkosten € 4,50
  • Is het pakje toch groter, dan wordt het een postpakket en zijn de kosten € 7,50
  • Bij bestellingen van € 150,- en hoger, zijn de verzendkosten gratis.

Je kan zeker ook als gast (blijven) bestellen, pas de problème. Een account aanmaken heeft wel zo z’n voordelen: je hebt een overzicht van je bestelgeschiedenis bij de hand; je kan makkelijker je favoriete wijnen opnieuw bestellen en ook het betalen gaat sneller.

Tijdens het afrekenen van je bestelling wordt gevraagd je adresgegevens door te geven. Je hebt dan de optie om deze te bewaren, en zo maak je een account aan.

De Alcoholwet van 1 juli 2021 verbiedt de verkoop en levering van alcohol aan minderjarigen. Daarom controleren wij van iedereen die bij ons wijn bestelt de leeftijd: bij het bestellen word je gevraagd of je 18 jaar of ouder bent. Daarnaast is de bezorger van je bestelling verplicht om je naar een geldig legitimatiebewijs te vragen.

Let op: DHL mag de wijn niet bezorgen bij de buren of zomaar ergens neerzetten, dus hou daar rekening mee.

Nee! Niet doen hoor. Want als DHL voor een dichte deur staat, gaat je bestelling naar een afhaalpunt, en na 7 dagen wordt-ie teruggestuurd naar de Gortshop. Je krijgt dan je aankoopbedrag min de verzendkosten natuurlijk terug. En wil je de wijn alsnog, dan zal je opnieuw moeten bestellen. Beter is dus te bestellen in een periode dat je thuis bent.
Mocht je nu toch onverhoopt weg zijn, download dan de app Mijn DHL; daarmee kan je de bezorgopties aanpassen.
Meer info, cliquez ici: www.dhlecommerce.nl/nl/mijn-dhl-app

 

Alle boeken die je bestelt zijn gesigneerd door Ilja Gort. Behalve de ebooks natuurlijk 😂.

De kortingscode geldt alleen voor wijnbestellingen en wordt op Château Gort & Gort uitgereikt bij de rondleidingen en wijnproeverijen.

Betalen

Met iDEAL kun je betalen via je eigen bank (ABN AMRO, ASN Bank, Fortis, Friesland Bank, ING, Rabobank, SNS Bank, SNS Regio Bank en Triodos Bank). Je rekent dan af binnen je vertrouwde internetbankieromgeving, veilig en gemakkelijk.

Wil je toch liever niet via internetbankieren betalen, kies dan voor Bankoverschrijving.

Na je bestelling krijg je dan onze bankgegevens doorgestuurd, zodat je het bedrag zelf kan overmaken.

De factuur wordt meegestuurd met je bestelbevestiging, dus die zit in je mail. Als je een account hebt aangemaakt, kan je je facturen ook altijd daar terugvinden.

Bezorgen

Naast Nederland bezorgen we ook in Duitsland en België. Daarbuiten helaas (nog) niet. Wil je een bestelling binnen Frankrijk laten bezorgen, stuur dan een mail naar [email protected]. Misschien is het mogelijk om de bestelling vanaf Château Gort & Gort op te laten sturen. Overigens: ebooks kan je vanuit het buitenland wel gewoon bestellen. 😇

Binnen 2 werkdagen wordt je bestelling verstuurd. Orders tot 16.00 gaan dezelfde dag nog weg. Vanaf dat moment is het aflevermoment in handen van DHL, zij bezorgen op alle doordeweekse dagen en op zaterdag.
Via de track and trace kun je het zelf in de gaten houden, en via de app Mijn DHL kan je zelfs de bezorgopties aanpassen. Lees meer ici: www.dhlecommerce.nl/nl/mijn-dhl-app

Alle bestellingen worden bezorgd met DHL.
Bestelling die op werkdagen voor 16.00 binnenkomen, gaan dezelfde dag nog op de post.
Let op: als je wijn hebt besteld, moet je je legitimeren bij de bezorger.

Helaas, je bestelling bij de GortShop oppikken, dat gaat niet. We versturen alles per DHL.
Let op: je kan zelf je afhaalpunt bepalen, via de My DHL App. Meer info ici: www.dhlecommerce.nl/nl/mijn-dhl-app

 

Ja, dat is verplicht. De Alcoholwet schrijft voor dat je je moet legitimeren als je wijn koopt, zowel bij bestellen als bij afleveren. Dus de bezorger van je bestelling zal vragen om een geldige legitimatie.

Ja, dat kan: tijdens de bestelling kan je ‘Verzend naar een ander adres’ aanklikken, daar geef je het gewenste adres op.
In geval van wijn, moet de persoon die het in ontvangst neemt, zich legitimeren.

Ojee, stuur dan zo snel mogelijk een mail naar [email protected]
Misschien kunnen we de wijziging nog doorvoeren.

Levering bij de buren is niet mogelijk i.v.m. de huidige alcoholwetgeving. Tenzij je hun adres opgeeft als je de wijn bestelt.

Ja, dat kan via de Mijn DHL-app, zo heb je bezorgplaats en -tijd helemaal zelf in de hand. Handig! Lees meer ici.
Cliquez ici voor Mijn DHL voor Mac, en ici voor Mijn DHL voor Android.

Onze wijn is té lekker. Dus als het wordt bezorgd en je bent niet thuis, dan gaat je wijn niet naar de buren (je snapt wel waarom niet😂) maar naar een afhaalpunt. Haal je wijn daar svp binnen 7 dagen op, anders gaat het retour naar de GortShop. Geen zorgen, je krijgt je aankoopbedrag min de verzendkosten natuurlijk terug, maar als je de wijn alsnog wilt, moet je opnieuw bestellen (met opnieuw verzendkosten). Allemaal gedoe dat je niet wilt, dus probeer je wijn binnen een week op te pikken bij het afhaalpunt.

Retourneren en ruilen

Jazeker; je mag binnen 30 dagen na levering je bestelling retour sturen. Stuur hiervoor eerst een mail naar [email protected]. De retourverzendkosten hiervan zijn voor je eigen rekening. Zorg er wel voor dat je het product ongebruikt, onbeschadigd, compleet en in de originele verpakking retour stuurt, want anders kunnen we het niet vergoeden.
Ruilen kan in een aantal gevallen ook, het hangt ervan af wat het is, dus neem daarvoor contact op.

Wijn is een kwetsbaar product om te versturen. We doen ons uiterste best alles zo goed mogelijk te verpakken. Maar mocht er onderweg toch een fles gebroken zijn of je bestelling anderzins beschadigd zijn bezorgd,  mail dan direct naar [email protected]. We nemen snel contact met je op om het probleem op te lossen.

E-books downloaden

Als je de trotse eigenaar bent van een spiksplinternieuw e-book uit de GortShop, moet het bestand eerst nog op je e-reader of tablet. Nadat je een e-book hebt besteld, krijg je van ons een  bevestigingsmail: hierin vind je de link om je nieuwe e-book te downloaden.  Het is afhankelijk van je systeem (Apple en Mac, Android of Windows) wat je dan moet doen.

Cliquez ici voor de details.

Contact

Je kunt een e-mail sturen naar [email protected]. Na binnenkomst van je bericht ontvang je zo snel mogelijk een reactie.

Gratis verzending
vanaf € 150,-
Alle boeken
zijn gesigneerd
Exclusieve wijnen,
alleen hier te koop
Ook verzending naar
België en Duitsland
Gratis verzending
vanaf € 150,-
Alle boeken
zijn gesigneerd
Exclusieve wijnen,
alleen hier te koop
Ook verzending naar
België en Duitsland