Veelgestelde vragen

Bestellen
Hoe plaats ik een bestelling?

1) Heb je iets leuks gevonden in de shop, selecteer dan het aantal dat je wilt bestellen en voeg dit alles toe aan je winkelwagentje door op ‘In winkelwagen’ te drukken.

2) Wil je nog wat wijzigen aan je bestelling? Ga naar je winkelwagentje (ga rechtsbovenin naar het winkelwagentje, of druk op de knop ‘Bekijk winkelwagentje’).

3) Klopt alles, ga dan door naar Afrekenen’. Heb je een kortingscode, vul die dan hier in.

4) Log in met je account of ga door als gast. Vul je gegevens in (en maak hierna eventueel je account aan).

5) Controleer je bestelling

6) Kies je betaalmethode (iDeal of Bankoverschrijving)

7) Lees de Algemene voorwaarden door en klik het bijbehorende vakje aan.

6)  Druk op Bestelling plaatsen en betalen. Je ontvangt dan direct een bevestiging per mail.

Hoe weet ik of mijn bestelling gelukt is?

Als de bestelling is gelukt, krijg je per ommegaande een email met de bestelbevestiging.

Wat zijn de verzendkosten?

We hanteren 3 verzendcategorieën: een wijnpakket, een ‘gewoon’ postpakket, en een brievenbuspakje.

Voor een wijnbestelling tot 10 kilo (max 12 flessen) zijn de verzendkosten € 8,75.
Vanaf 10 kilo (3 dozen of meer) zijn de kosten € 13,75. Daar zit ook de verplichte leeftijdscheck bij in.
Voor boeken en overige producten die door de brievenbus passen, zijn de verzendkosten
€ 4,50. Is het pakje toch groter, dan wordt het een postpakket en zijn de kosten € 7,50.

 

Moet ik een account aanmaken of mag ik ook als gast bestellen.

Je kan zeker ook als gast (blijven) bestellen, pas de problème.
Een account aanmaken heeft wel zo z’n voordelen: je hebt een overzicht van je bestellinggeschiedenis bij de hand; je kan makkelijker je favoriete wijnen opnieuw bestellen en ook het betalen gaat sneller.

Hoe maak ik een account aan?

Tijdens het afrekenen van je bestelling wordt gevraagd je adresgegevens door te geven. Je hebt dan de optie om deze te bewaren, en zo maak je een account aan.

Wijn bestellen en de Alcoholwet

De Alcoholwet van 1 juli 2021 verbiedt de verkoop en levering van alcohol aan minderjarigen. Daarom controleren wij van iedereen die bij ons wijn bestelt de leeftijd: bij het bestellen word je gevraagd of je 18 jaar of ouder bent. Daarnaast is de bezorger van je bestelling verplicht om je naar een geldig legitimatiebewijs te vragen.

Let op: PostNL mag de wijn niet bezorgen bij de buren of zomaar ergens neerzetten, dus hou daar rekening mee.

Is het slim om wijn te bestellen als ik niet thuis ben?

Nee! Niet doen hoor. Want als PostNL 2x voor een dichte deur staat, gaat je bestelling naar een afhaalpunt, en na 7 dagen wordt-ie teruggestuurd naar de Gortshop. Je krijgt dan je aankoopbedrag min de verzendkosten natuurlijk terug. En wil je de wijn alsnog, dan zal je opnieuw moeten bestellen.

Boeken bestellen in de GortShop

Alle boeken die je bestelt zijn gesigneerd door Ilja Gort. Behalve de ebooks natuurlijk 😂.

Hoe kom ik aan een kortingscode?

De kortingscode geldt alleen voor wijnbestellingen en wordt op Château Gort & Gort uitgereikt bij de rondleidingen en wijnproeverijen.

Betalen
Hoe kan ik betalen bij de GortShop?

Met iDEAL kun je betalen via je eigen bank (ABN AMRO, ASN Bank, Fortis, Friesland Bank, ING, Rabobank, SNS Bank, SNS Regio Bank en Triodos Bank). Je rekent dan af binnen je vertrouwde internetbankieromgeving, veilig en gemakkelijk.

Wil je toch liever niet via internetbankieren betalen, kies dan voor Bankoverschrijving.

Na je bestelling krijg je dan onze bankgegevens doorgestuurd, zodat je het bedrag zelf kan overmaken.

Waar kan ik m’n factuur vinden?

De factuur wordt meegestuurd met je bestelbevestiging, dus die zit in je mail. Als je een account hebt aangemaakt, kan je je facturen ook altijd daar terugvinden.

 

Bezorgen
Bezorgen jullie ook in het buitenland?

Nee, we bezorgen niet in het buitenland. Wil je een bestelling binnen Frankrijk laten bezorgen, stuur dan een mail naar [email protected]. Misschien is het mogelijk om de bestelling vanaf Château Gort & Gort op te laten sturen.
Overigens: ebooks kan je vanuit het buitenland wel gewoon bestellen. 😇

Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?

Binnen 3 werkdagen wordt je bestelling verstuurd. Vanaf dat moment is het aflevermoment in handen van de bezorgers. Zowel wijn als overige artikelen gaan via PostNL. Via de track and trace kun je het zelf in de gaten houden.
Als je wijn en een ander product bestelt, kan het voorkomen dat deze afzonderlijk van elkaar verstuurd worden. Je krijgt daar dan nog een berichtje van.

Wie bezorgt mijn bestelling?

Alle bestellingen worden bezorgd met PostNL.
Bestelling die op werkdagen voor 17.00 binnenkomen, gaan vaak dezelfde dag nog op de post.
Let op: als je wijn hebt besteld, moet je je legitimeren bij de bezorger.

Kan ik mijn bestelling zelf ergens afhalen?

Helaas, dat gaat niet, we versturen alleen per post. Als je niet thuis bent (en het past niet door de brievenbus), probeert PostNL het nog 2x keer, daarna gaat de bestelling naar een afhaalpunt, en uiteindelijk na 7 dagen wordt de bestelling teruggestuurd naar de Gortshop.
Geen zorgen, je krijgt je aankoopbedrag min de verzendkosten natuurlijk terug, maar als je de wijn alsnog wilt, moet je opnieuw bestellen (met opnieuw verzendkosten).

Moet ik me legitimeren als mijn wijnbestelling wordt bezorgd?

Ja, dat is verplicht. De Alcoholwet schrijft voor dat je je moet legitimeren als je wijn koopt, zowel bij bestellen als bij afleveren. Dus de bezorger van je bestelling zal vragen om een geldige legitimatie.

Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?

Ja, dat kan: tijdens de bestelling kan je ‘Verzend naar een ander adres’ aanklikken, daar geef je het gewenste adres op.
In geval van wijn, moet de persoon die het in ontvangst neemt, zich legitimeren.

 

Ik heb per ongeluk het verkeerde bezorgadres ingevuld, wat nu?

Ojee, stuur dan zo snel mogelijk een mail naar [email protected]
Misschien kunnen we de wijziging nog doorvoeren.

Kan ik mijn bestelling bij de buren laten bezorgen?

Levering bij de buren is niet mogelijk i.v.m. de huidige alcoholwetgeving. Tenzij je hun adres opgeeft als je de wijn bestelt.

Kan ik kiezen op welke dag mijn bestelling wordt bezorgd?

Helaas, dat kan nog niet. Maar ga ervanuit dat wijnbestellingen op doordeweekse dagen voor 17.00 meestal dezelfde dag al verstuurd worden en dus de volgende dag (uitgezonderd zondag en maandag) al bezorgd kunnen worden.

Help! Ik was niet thuis en nu is mijn wijnbestelling retour!

Onze wijn is té lekker. Dus als het wordt bezorgd en je bent niet thuis, dan gaat je wijn niet naar de buren (je snapt wel waarom niet😂) maar naar een afhaalpunt.
Haal je wijn daar svp binnen 7 dagen op, anders gaat het retour naar de Gortshop.
Geen zorgen, je krijgt je aankoopbedrag min de verzendkosten natuurlijk terug, maar als je de wijn alsnog wilt, moet je opnieuw bestellen (met opnieuw verzendkosten).
Allemaal gedoe dat je niet wilt, dus probeer je wijn binnen een week op te pikken bij het afhaalpunt.

Retourneren en ruilen
Mag ik een artikel terugsturen en zo ja, hoe werkt dat?

Jazeker; je mag binnen 30 dagen na levering je bestelling retour sturen. Stuur hiervoor eerst een mail naar [email protected].
De retourverzendkosten hiervan zijn voor je eigen rekening. Zorg er wel voor dat je het product ongebruikt, onbeschadigd, compleet en in de originele verpakking retour stuurt, want anders kunnen we het niet vergoeden.
Ruilen kan in een aantal gevallen ook, het hangt ervan af wat het is, dus neem daarvoor contact op.

Mijn bestelling is beschadigd, of er is een fles gebroken, wat nu?

Wijn is een kwetsbaar product om te versturen. We doen ons uiterste best alles zo goed mogelijk te verpakken. Maar mocht er onderweg toch een fles gebroken zijn of je bestelling anderzins beschadigd zijn bezorgd,  mail dan direct naar [email protected].
We nemen snel contact met je op om het probleem op te lossen.

E-books downloaden
Ik heb een e-book besteld, maar hoe zet ik ’m op mijn e-reader of tablet?

Als je de trotse eigenaar bent van een spiksplinternieuw e-book uit de Gortshop, moet het bestand eerst nog op je e-reader of tablet.
Nadat je een e-book hebt besteld, krijg je van ons een  bevestigingsmail: hierin vind je de link om je nieuwe e-book te downloaden. 
Het is afhankelijk van je systeem (Apple en Mac, Android of Windows) wat je dan moet doen.

Cliquez ici voor de details.

Contact
Wat moet ik doen als ik een vraag, klacht of compliment heb?

Je kunt een e-mail sturen naar [email protected]
Na binnenkomst van je bericht ontvang je zo snel mogelijk een reactie.